Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 10
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
Coomand & Conquer: Generals přinesl velkou vlnu evoluce do světa RTS strategií. Stejně jako rok předtím Warcraft 3 totiž hra využívala plně 3D engine. Ten se jmenoval SAGE a C&C divize společnosti EA si jej programovala přímo pro své potřeby. Na svou dobu herní engine nabídl nevídané věci, zejména v oblasti práce se světlem a částicovými efekty. Na screenech si nejde nevšimnout do té doby nevídaných dynamických stínů a stejně tak perfektních částicových efektů. Za auty v pouští se víří prach, letící letadlo za sebou nechává kouřovou clonu a vybuchující atomová bomba mi svými devastujícími efekty a grafikou vždy vykouzlila úsměv na rtech (tedy pokud mi zrovna nespadla doprostřed základny). Jen ty hardwarové nároky byly na svou dobu poměrně dost drastické.