Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
![-pro zvětšení klikněte-](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/dbq5ln5vkxub8en60ce2d25739ae229830445.jpg)
-pro zvětšení klikněte-
![-pro zvětšení klikněte-](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/dunywezo6dhynmu60ce2d266e8ce364276944.jpg)
-pro zvětšení klikněte-
![-pro zvětšení klikněte-](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/09yyatd8m5v8nz460ce2d285bea7436871965.jpg)
-pro zvětšení klikněte-
![-pro zvětšení klikněte-](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fpnvqlwb6nta6ah60ce2d29a073c785904055.jpg)
-pro zvětšení klikněte-
![-pro zvětšení klikněte-](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/1nas5nk0o2eldj260ce2d2accc9a003615853.jpg)
-pro zvětšení klikněte-
Zatímco s id Tech enginem 2 Carmac v souboji s Unrealem prohrál, třetí generací enginu se opět vrací na vrchol. Nezpůsobil už sice takové zemětřesení jako se svými předchozími tituly a Epic s Unrealem, ale i tak přinesl engine velké množství novinek. Kromě samozřejmostí jako je výrazné navýšení počtu polygonů a rozlišení textur jsou to nové technologie jako například na svou dobu velmi pokročilé metody způsobu nasvícení scény. Stejně jako GL Quake je i id Tech 3 engine založen na OpenGL a mimochodem šlo o jeden z prvních enginů, který vůbec nepodporoval softwarový rendering. id Tech 3 engine se stal velmi populárním a na tomto enginu vyšlo velké množství her, modifikovaný engine používá i první díl Call of Duty z roku 2003 či Return to Castle Wolfenstein (2001).