Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
Reklama
Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Wolfenstein 3D nebyl ani první počítačovou hrou (vždyť herní průmysl se rozvíjel už v dobách Pongu roku 1972) ani první 3D počítačovou hrou. Patří však k jedním z prvních zakladatelů žánru first person shooter a proto tímto titulem začínám. Ihned však musím upřesnit, že Wolfenstein 3D vyvíjený studiem id Software v čele se slavným Johnem Carmacek a Johnem Romerem vydaný v květnu 1992 není vlastně vůbec 3D titulem. Hra totiž využívá takzvanou 2.5D nebo pseudo 3D grafiku. Ani v tomto oboru není Wolfenstein 3D úplným průkopníkem, několik titulů využívajících pseudo 3D grafiku vydalo studio id Software už před Wolfem, jmenovat mohu Hovertank 3D či Catacomb 3-D, obě z roku 1991. Proti oběma těmto hrám je však grafika Wolfensteina výrazně propracovanější, všimněte si třeba lustrů zavěšených na stropech či poměrně detailních textur s Hitlerem na stěnách. Na svou dobu nevídané věci. Na druhou stranu grafika je stále velmi jednoduchá, všimněte si, že podlahy i stropy mají v celém levelu pouze jednu hladinu výšky, stěny svírají výhradně pravý úhel a podlaha ve všech levelech je všude stejně šedá.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning