Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 3
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
Zatímco rok 1992 je ve znamení Wolfensteina 3D, na konci dalšího roku přichází ještě větší pecka než Wolf: Doom. Doom je revoluční snad ve všech směrech, ačkoliv jde o hru stále používající principy pseudo 3D grafiky. Myslím, že nepřeháním s tvrzením, že se tato hra stala legendou. Vynikající je jednak obsah hry, ale také změny ve vizuální stránce a herních mechanismech. Přibyla textura na podlaze i stropě, zdi už nemusí být pouze pravoúhlé, je možné mít různou výšku podlah atd. První id Tech engine se dvojici Carmac-Romero zkrátka povedl na výbornou a vyšlo na něm velké množství her. Kromě druhého Dooma také Heretic, Hexen či Strife.