Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 13

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

Half-Life 2 sice nenabídl tak skvělou grafiku jako Doom 3 a Far Cry (například zde vůbec nenajdete dynamické stíny), špatná však také rozhodně nebyla. Přednosti technologické stránky hry však byly trochu jinde. Tou největší v době vydání hry byla samozřejmě fyzika. Valve dokázalo s enginem Havok doslova divy a neznám nikoho, kdo by si hodiny nehrál s gravity gunem jako malý kluk. Tato část hry podle mého názoru dosud nebyla překonána a myslím, že se tomu v nejbližší době nestane. Druhý majstrštyk se Valve podařil s enginem. Half-Life 2 mimochodem nebyl první hrou založenou na Source enginu (to byl Counter Strike: Source), ale rozhodně jej proslavil více. Valve jej navíc naprogramovalo jako velmi snadno modifikovatelný a jeho technologickou vyspělost jsme mohli brzy obdivovat v Half Life: Lost Coast. Source engine žije dodnes, před pár týdny vyšlo na něm založené pokračování Left 4 Dead. Dnes je však už engine i přes velké množství vylepšení zastaralý a doufejme, že Valve brzy ukáže stejně úspěšného nástupce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama