Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 13
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
Half-Life 2 sice nenabídl tak skvělou grafiku jako Doom 3 a Far Cry (například zde vůbec nenajdete dynamické stíny), špatná však také rozhodně nebyla. Přednosti technologické stránky hry však byly trochu jinde. Tou největší v době vydání hry byla samozřejmě fyzika. Valve dokázalo s enginem Havok doslova divy a neznám nikoho, kdo by si hodiny nehrál s gravity gunem jako malý kluk. Tato část hry podle mého názoru dosud nebyla překonána a myslím, že se tomu v nejbližší době nestane. Druhý majstrštyk se Valve podařil s enginem. Half-Life 2 mimochodem nebyl první hrou založenou na Source enginu (to byl Counter Strike: Source), ale rozhodně jej proslavil více. Valve jej navíc naprogramovalo jako velmi snadno modifikovatelný a jeho technologickou vyspělost jsme mohli brzy obdivovat v Half Life: Lost Coast. Source engine žije dodnes, před pár týdny vyšlo na něm založené pokračování Left 4 Dead. Dnes je však už engine i přes velké množství vylepšení zastaralý a doufejme, že Valve brzy ukáže stejně úspěšného nástupce.