Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 15
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
V roce 2006 žasnuli milovníci počítačové grafiky nad pokračováním The Elder Scrolls: Oblivion. Pohádkový herní svět naprogramovali vývojáři z Bethedy téměř dokonale. Hra využívá herní engine Gamebryo v DirectX 9.0c verzi a vývojáři využili všech možností enginu. Nechybí perfektní dynamický cyklus dne a noci, HDR, dynamické stíny a objekty s vysokým počtem polygonů. Na fyziku použili vývojáři engine Havok, stromy jsou zase renderovány pomocí SpeedTree, takže lesy působí v Olbivionu fantasticky. Schválně si některý screen zvětšete na plnou velikost a musíte uznat, že i dnes vypadá vizuální stránka hry skvěle. Mimo jiné za to může i 2GB balík textur ve vysokém rozlišení, který pro hru fanoušci vydali.