Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 15

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

V roce 2006 žasnuli milovníci počítačové grafiky nad pokračováním The Elder Scrolls: Oblivion. Pohádkový herní svět naprogramovali vývojáři z Bethedy téměř dokonale. Hra využívá herní engine Gamebryo v DirectX 9.0c verzi a vývojáři využili všech možností enginu. Nechybí perfektní dynamický cyklus dne a noci, HDR, dynamické stíny a objekty s vysokým počtem polygonů. Na fyziku použili vývojáři engine Havok, stromy jsou zase renderovány pomocí SpeedTree, takže lesy působí v Olbivionu fantasticky. Schválně si některý screen zvětšete na plnou velikost a musíte uznat, že i dnes vypadá vizuální stránka hry skvěle. Mimo jiné za to může i 2GB balík textur ve vysokém rozlišení, který pro hru fanoušci vydali.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama