Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 zdroj: Gamespot
i Zdroj: PCTuning.cz
zdroj: Gamespot


zdroj: Gamespot

 zdroj: Gamespot
i Zdroj: PCTuning.cz
zdroj: Gamespot


zdroj: Gamespot

 zdroj: Gamespot
i Zdroj: PCTuning.cz
zdroj: Gamespot


zdroj: Gamespot

 zdroj: Gamespot
i Zdroj: PCTuning.cz
zdroj: Gamespot


zdroj: Gamespot

 zdroj: Gamespot
i Zdroj: PCTuning.cz
zdroj: Gamespot


zdroj: Gamespot

Max Payne z roku 2001 sice nepřinesl revoluci do světa počítačové grafiky, ve své době však šlo o titul s excelentní vizuální stránkou. Hra od Remedy software využívá MAX-FX, který si vývojáři programovali sami. Co bylo na hře ve své době výjimečné byly například volumetrické efekty jako kouř či oheň. Zmínit musím také ragdoll fyziku postav a práci enginu se světelnými efekty. I ta byla ve své době výjimečně dobrá. Co se týče použitého grafického rozhraní, běží Max Payne na DirectX od Microsoftu, konkrétně ve verzi 6.0.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama