Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 11
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
Rok 2004 znamenal pro milovníky stříleček z první osoby doslova žně. Každý čekal na Half Life 2 a Doom 3, ještě před létem však přišel jiný trhák. Far Cry od tehdy neznámého studia Crytek. Hra sklízela ocenění ve všech recenzích jak za svůj vynikající herní obsah, tak také za vizuální stránku. V jejím hodnocení se recenzenti přebíjeli superlativy a slova jako "awsome" nebyla výjimkou. Dokonalá podívaná na tropickém ostrově však chtěla také výkonný hardware a bylo mnoho těch, kteří si kupovali ATI Radeony 9600 PRO (a movitější 9800 PRO) jen proto, aby si mohli Far Cry vychutnat na plné detaily. Crytek však v tomto ohledu nezklamal s podporou nejnovějších technologií, které ocenili majitelé GeForce 6 vydaných ve stejném roce. Crytek totiž do Far Cry formou patche přidal podporu Pixel Shader 3.0 (tu konkurenční Radeony X800 neuměly) a později přibyla také podpora HDR.