
Metavesmír je mrtvý, Mark se vrhá na AI #TYDEN ~ 6. března
Seznam kapitol
Quo vadis, Google. Filmová studia chtějí od redditu údaje o diskutujících pirátech. Wikipedia dostala v Rusku pokutu. Proč Python používá více lidí než kdy dříve. Zapojení na sociálních sítích je stále nižší. Muži z Brazílie na Tinderu mají problém.
Prima čtení od Michala Rybky: Quo vadis, Google aneb proč už Google nemíří na Měsíc (PCTuning)
Absurdní a šílené. Filmová studia v žalobě chtějí, aby reddit předal identifikace uživatelů diskutujících internetové pirátství. Chtějí IP adresy a logy od ledna 2016 do současnosti, jména, e-mailové adresy a další informace z účtů. (Ars Technica)
Zuckerberg podle všeho zapomněl na metaverzum a plnou parou jde do #AI. Do aplikací WhatsApp, Messenger a Instagram přicházejí „AI persóny“ a oznámil i založení nového AI týmu. Jako obvykle to je tak, že Markovi tak trochu ujel vlak. (GizModo)
Velmi dobré a důležité čtení o tom, jak generativní obrázkové AI jsou hrozbou pro fotožurnalistiku v OTÁZKY A ODPOVĚDI: Fred Ritchin o umělé inteligenci a hrozbě pro fotožurnalistiku, o které nikdo nemluví
#TYDEN k poslouchání
Další #tyden k poslouchání je venku. Google Analytics končí a Google vám natvrdo založí Google Analytics 4, abyste měli čas se to naučit a přejít. Ale budiž, návštěvnost to měří. Jenže, ono to jde taky jinak. Bez Google, bez cookies, bez sušenkové vyskakovací pohromy, šetrně k soukromí. Poslouchejte a čtěte v Proč opouštím Google Analytics a jak se vůbec měří návštěvnost
Internet, webdesign
Bude těžší a těžší na Internetu „prokázat“, že jste člověk. A co víc, „je to AI“ se objeví v diskuzích jako nepřekonatelný argument, což tak trochu The Verge také řeší, ale začíná u CAPTCHA a končí u toho, že bude ještě obtížnější obsahu na Internetu věřit. (The Verge)
Celosvětové příjmy z předplatného #SVOD vzrostou mezi lety 2022 a 2028 o 25 % na 124 miliard dolarů.
Wikipedia dostala v Rusku pokutu. Zveřejňuje fakta, nikoliv válečnou propagandu Kremlu. Od počátku války navíc jde o třetí pokutu. (Ars Technica)
💡 Máte newsletter na Substacku?
Dejte vědět na rychlofky@gmail.com. Vzniká malý přehled českých newsletterů na Substacku. A objevíte se i v Doporučeních co Substack má jako funkčnost. Nebo #TYDEN přihoďte do svých doporučení, vrátíme vám to 😇
Na Substacku to nemají, ale doporučení si zaslouží: Newsletter datového týmu Českého rozhlasu. Datažurnál @ Sami z dat.